keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

Aurinkokuninkaan loisteessa

Olen Ranskan kuningas Ludving XIV. Minusta tuli kuningas jo 12-vuotiaana. Rakensin Versaillesiin Euroopan hienoimman palatsin, joka tuli valmiiksi noin kaksi kuukautta sitten. Olen koko Versaillesin
 keskipiste. Halusin, että kaikki aateliset muuttivat palatsini viereen asumaan, joten komensin heidät tänne. Voin nyt valvoa heitä kaikkia.








Olen kaukoputken keksijä Galileo Galilei. Olen kotoisin Italiasta. Minä tutkin kaukoputkellani avaruutta. Minä huomasin, että taivaalla tuikkii miljoonia tähtiä. Minä tulin siihen tulokseen, että Maa kiertää Aurinkoa. Minun väite suututti katolllista kirkkoa, joten
Kirkko vaati minua kidutuksen uhalla perumaan puheeni. 
Olen tässä esittelemässä kaukoputkeani Ludvingille.
                                                               

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti